3 gyakori hiba, ami a weboldalon elkövethető

Amikor kis és középvállalkozásának weboldalra van szüksége, és szeretné, hogy weboldalának látogatottsága megfelelő legyen, fontos elkerülni a weboldalak gyakori hibáit.

Ezekből szemezgetve szeretnék hármat most kifejteni, és felsorolni, hogyan lehet ezeket a hibákat kiküszöbölni.

  1. A kezdőoldal túlzsúfoltsága, nem megfelelő elrendezése

Az élet más területein is nagyon fontos első benyomás, nem csak akkor, ha weboldalról beszélünk. A főoldal nagyon fontos a látogatók szempontjából, függetlenül attól, hogy első látogatóról van szó vagy már járt az oldalon előtte.

Ha látogató megérkezik a weboldalra és hirtelen elveszik a szövegek és képek sokaságában, akkor segítségre van szüksége, hogy az elé táruló információból könnyen megtalálja a számára hasznosat, ezért rendszerezni kell azokat.

Ne akarjunk minden információt a főoldalra kitenni, illetve azoknak inkább csak a kivonatát!

Az információk rendszerezésére, átláthatóságára különböző eszközökkel fel lehet hívni a figyelmet :

  • A főoldal fontos elemei pl. a menü, amivel közvetlenül a kért aloldalra navigálhatjuk a látogatót.
  • A főoldali tartalom rendszerezése és kiemelése is segít a tájékozódásban, erre használjuk a főcímeket és alcímeket, amelyek általában fontos kulcsszavakat tartalmaznak.
  • A főoldal elemei közé tartoznak továbbá a szolgáltatás vagy szolgáltatások, amivel a kisvállalkozás foglalkozik, illetve a kiemelt termékek, termékkategóriák és azok képei, amit kínál. A szolgáltatás kifejtése egy másik aloldalon történik, de innen egy kattintással eljuthatunk oda, a képre és a szövegre kattintva.
  • Mindezek mellett a főoldal elemei között találjuk az un. reakcióra hívó gombokat is, amelyek a főoldalon lévő összefoglalt információ mellett helyezkednek el. Ezekre kattintva juthatunk el a weboldal más oldalaira, ahol ezeket az információkat bővebben kifejtve találjuk.
  • első vagy már visszatérő látogató számára is nagyon fontos, hogy az elérhetőséget megtalálja ezen az oldalon és kapcsolatba tudjon Önnel lépni

Ha nem rendszerezzük a tartalmat, az oldal nem lesz áttekinthető és a látogató könnyen elveszíti a türelmét.

Weboldalak készítésekor ezeket az elveket figyelembe veszem, tekintse meg portfóliómat.

  1. Nem mobilra optimalizált weboldal

A weboldalakat különböző eszközökön nézik a látogatók, ezek közül első két helyen az asztali számítógép illetve a mobilfelhasználás áll, szinte 50-50%-ban megosztva a felhasználókat. Ahhoz, hogy a konkurenciával szemben az Ön weboldalát válasszák, fontos, hogy a látogatók felét, azaz a mobiltelefonnal böngészőket se veszítse el. Ha egy weboldal nem mobilra optimalizált, a tartalom nem jelenik meg megfelelően, nehezen navigálható az oldalon, mivel pl. a menü nem látszik megfelelő méretben. A látogatónak így rá kell zoomolnia a tartalomra és elveszik az áttekinthetőség. Sajnos ilyenkor a felhasználók nagy része szintén elveszíti a türelmét és elhagyja az oldalt, azaz a weboldal tulajdonosa elveszti a látogatót.

A WordPress keretrendszer szerencsére alkalmas arra, hogy olyan sablont alkalmazzunk rajta, ami mobilra optimalizált és a nem mobilbarát oldal hibái könnyen kiküszöbölhetők. Én is WordPress weboldalakat készítek az ügyfeleimnek, tekintsen meg egy pár példát itt.

 

  1. Rossz minőségű képek

Akár szolgáltatásról, akár termékekről beszélünk a látogatónak fontos az első benyomás, amelyről már az első pontban is beszéltem. Annak az ügyfélnek, aki csak a weboldalon keresztül került eddig kapcsolatba az Ön szolgáltatásával, fontos, hogy a látott képek alapján az elsőre elnyerje tetszését. A szolgáltatásokról/termékekről készült képek megfelelő minőségűek legyenek, hiszen az eszköz előtt ülve a felhasználónak nincs lehetősége arra, hogy megfogja, megtapintsa, élőben megnézze a terméket.

Fontos még a termékkép/szolgáltatásról készült kép ne vesszen el a körülötte lévő tartalomban és ki legyen emelve. Ugyanez vonatkozik a referencia oldalon felsorolt képekre is.

Köszönöm, hogy elolvasta a bejegyzésem. Ha tetszett, nézzen körül a weboldalamon, a munkáim között.